گرامر درس دو -1 interchange

گرامر درس دو 1- interchange

Unit 2  How do you spend your day

گرامر این درس گرامر درس هشت کتاب زرد است که گفتم

simple present wh- questions with do

هنگام استفاده از کلمه های پرسشیwhat , where و.......... جواب باید کامل داده شود

در بعضی جا ها do هم فعل کمکی است هم فعل اصلی

( بقیه جمله+ فعل اصلی+ فاعل + فعل کمکی + کلمه پرسشی

مثال:

what do you do?

شما چیکار می کنید؟

توضیح در بالا what کلمه پرسشیdo فعل کمکی you ضمیر فاعلی do فعل اصلی می باشد

کلمات پرسشی

what به معنی چه یا چه چیزی

where به معنی کجا

who به معنی چه کسی

whom به معنای چه کسی را

whose به معنی مال چه کسی

when به معنای کی  یا چه موقع

why به معنی چرا

نکته: در زبان انگلیسی محاوره ای و غیر رسمی بخصوص در بین آمریکایی ها کلمه who گاهی به جای whom نیز به کار می رود ولی در نوشته های رسمی باید هر کدام در جایگاه خود بکار برده شود

time expressions

at   در

around   در حدود

early      زود

late    دیر

until      تا

before   پیش از

after    بعد از آن یا پس از آن

on   در

in    در

 

for example :

برای مثال

 

I get up at 10:00 in the morning on weekends 

من آخر هفته در ساعت 10 صبح بیدار می شوم

she gets up at 7:00 in the morning on fridays

او روزهای جمعه ساعت هفت صبح بیدار می شود

I go to bed around ten in the evening  on weeknights

من شبهای هفته حدود ساعت 10 عصر می روم که بخوابم

she leaves work early in the afternoon on weekends

او آخر هفته ها   بعد از ظهر زود از کار خارج می شود

she stays up until midnight on saturdays

اوشنبه ها تا نصف شب بیدار می ماند

I wake up before noon on sundays

من یک شنبه ها قبل از ظهر از خواب بیدار می شوم

 

conversations

 

what do you do?

چیکار می کنید شما؟

I'm a student and I have part- time job

من دانش آموز هستم ویک کار پاره وقت دارم

where do you work?

شما کجا کار می کنید؟

I work in the a restaurant

من در یک رستوران کار می کنم

what does your father do?

پدرت چیکار می کند؟

he is a mechanic

او میکانیک است

where does he work?

او کجا کار می کند؟

he works in the company

او در یک شرکت کار می کند

what's your favorite job?

شغل مورد علاقه شما چیست؟

my favorite job is engineering

شغل مورد علاقه من مهندسی است

how do you like it?

چقدر آن را دوست دارید

I love it

من عاشق آن هستم

what days does she get up early?

چه روزهایی را او صبح زود بیدار می شود؟

she gets up early on weekdays

او روز های هفته زود از خواب بیدار می شود

what are two things you do before 10 in the morning?

دو تا چیزی(کار) که قبل از ساعت 10 انجام می دهید چیست؟

I wash my hands and eat breakfast

من دستها ایم را می شویم و صبحانه می خورم

what does she do anly on fridays?

اوفقط جمعه ها چه کاری انجام می دهد؟

I go out with some friends

من می روم بیرون با تعدادی از دوستانم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 تير 1393برچسب:, | 18:37 | نویسنده : sahar teacher |