گرامر درس شانزده

گرامر درس شانزده interchange

Unit 16  Can she call you later?

subject  pronouns = object pronouns

ضمایر مفعولی = ضمایر فاعلی

I = me

you = you

he = him

she = her

it = it

you = you

they = them

me به من یا مرا

you به شما شما را

hem به او او را

her به او او را

it به آن آنرا

us به ما ما را

them به آنها آنهارا 

 

برای مثال

just give me the number

فقط شماره را به من بدهید

I don't have it

من آن را ندارم

can she call you later?

آیا او می تواند بعداً به شما زنگ بزند؟

give her a call later

من بعداً تماس می گیرم

can I give him a message?

من می توان یک پیام  به او بدهم؟

please leave us a message

لطفاً برای ما پیام بگذارید

please ask hem to call me later

لطفاً به او بگویید بعداً با من تماس بگیرد

verb + to + verb ; would

I'd = I would

همیشه ما بین دو فعل از to استفاده می کنیم

برای مثال

I want to see a movie

من می خواهم  یک فیلم ببینم

I like to play football

من می خواهم فوتبال بازی کنم

 I have to study

من بایستی مطالعه کنم

 I need to stay

من باید بمانم

I have to go

من باید بروم

accept an invitation

 do you like to go out with me tonight?

آیا دوست داریدامشب با هم برویم بیرون؟

yes , I'd love to

بله من دوست دارم

does she like to see a movie with us?

آیا او دوست دارد ببیند فیلم با ما؟

yes, she likes to

بله او دوست دارد

refuseing an invitation and making excuse

 

do you wat to have dinner with me friday?

آیا تو دوست داری روز جمعه با هم نا هار را بخوریم

I'm sorry. I can't .I have to study

من متاسفم. من نمی توانم. من باید مطالعه کنم

sorry. I need to stay home with my brother

متاسفم. من باید خانه بمونم با برادرم

conversation

مکالمه

hello

سلام

Hi. this is mehdi

سلام من مهدی هستم

is vahid there?

آیا وحید آنجاست؟

yes , he is

بله او هست

but he can't come to the phone right now

بله ولی الان نمی تواند بیاد جواب بده؟

 can I give him a message?

آیا من می توان به او یک پیغام بدم؟

please leave us a message

لطفاً برای ما پیغام بگذارید

he is in the shower

او دوش می گیرد

he's in the bed

او خوابیده

he's in the yard

او در حیاط است

he's at work

او سر کار است

he's at mall

او در بازار است

he's at the library

او در کتابخانه است

he's at school

او در مدرسه است

he's on vacation

او در تعطیلات است

he's on trip

او در مسافرت است

 is my father there .please?

آیا پدرم آنجاست؟

yes, he is

بله او هست

can I speak with him?

آیا من می توانم با او صحبت کنم؟

sorry, he con't

متاسفم او نمی تواند

ok. please ask him to call me at home?

خوب. میشه به او بگویید که من در خانه هستم با من تماس بگیره؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:57 | نویسنده : sahar teacher |