گرامر درس پانزده

گرامر درس پانزده interchange

Unit 15  Where were you born?

  • ۱ - was و were فرم گذشته فعل be هستند
  • 2 - was را برای اول شخص مفرد وسوم شخص مفرد و were را برای بقیه اشخاص به کار می برند

مثال

I was busy

you were busy

he was busy

we were busy

you were busy

they were busy

برای سوالی کردن این جملات کافی است جای was و were را با فاعل عوض کنیم

mehdi was busy

مهدی مشغول بود

was mehdi busy?

آیا مهدی مشغول بود؟

we were busy

ما مشغول بودیم

were we busy?

آیا ما مشغول بودیم؟

برای منفی کردن از not استفاده می کنیم

wasn't = was not

weren't = were not

برای مثال

I was born in iran

من در ایران بدنیا آمده ام

I wasn't born in the U.S

من در آمریکا بدنیا نیامدم

we  were born in the same year

ما در یک سال بدنیا آمده ایم

we weren't born in the same country

ما در یک کشور بدنیا نیامده ایم

she was seventeen

او هفده سال داشت

she wasn't in college

او در کالج نبود

هنگام استفاده از کلمه های پرسشیwhat , where و.......... جواب باید کامل داده شود

what به معنی چه یا چه چیزی

where به معنی کجا

who به معنی چه کسی

whom به معنای چه کسی را

whose به معنی مال چه کسی

when به معنای کی  یا چه موقع

why به معنی چرا

نکته: در زبان انگلیسی محاوره ای و غیر رسمی بخصوص در بین آمریکایی ها کلمه who گاهی به جای whom نیز به کار می رود ولی در نوشته های رسمی باید هر کدام در جایگاه خود بکار برده شود

they were young in 1978

آنها در سال 1978 جوان بودند

were they young in 1978?

آیا آنها در سال1978 جوان بودند؟

when were they young?

کی آنها جوان بودند؟

where were you born?

 توکجا بدنیا آمده ای؟

I was born in iran

من در ایران بدنیا آمده ام

what city were you born?

کدام شهر بدنیا آمده ای؟

I was born in tabriz

من در تبریز بدنیا آمده ام

 


years

1906  ( nineteen oh six)

1917  (nineteen seventeen)

1999  (nineteen ninety- nine)

2000  ( two thousand)

2010  (twenty ten)

2006  (twenty oh six)

 

wh - questions with did , was , were

 

where did you grow up?

بزرگ شده کجا هستی؟

I grew up in iran

من بزرگ شده ایران هستم

when did you come to japan?

کی به ژاپن آمده ای؟

I came to japan in 1985

من سال 1985 به ژاپن آمده ام

why did you become a hairstylist ?

چرا شما آرایشگر شدید؟

because I needed the money

چون پول نیاز داشتم

how old were you in 1985?

در سال 1985 چند ساله بودی ؟

I was eighteen

من هجده ساله بودم

what was your major in college ?

رشته تو در کالج چه بود؟

it was art

آن هنر بود

how was college?

کالج چطوری بود؟

it was great

آن خیلی خوب بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:57 | نویسنده : sahar teacher |