گرامر درس چهارده

گرامر درس چهارده interchange

Unit 14  Did you have fun?

زمان گذشته ساده

طرز ساختن زمان گذشته ساده بدینقرار است

زمان گذشته فعل + فاعل

مثال

I studied

I watched

she visited

افعال باقاعده regular verb  فرم گذشته و اسم مفعول یا قسم سوم این افعال با افزودن ed به آخر آنها ساخته می شود

مثال

work- worked- worked

study - studied - studied

watch - watched - watched

نکته در افعالی که در آخر آنها حرف y وجود دارد هنگام افزودن ed اگرحرف ماقبل  آخر بی صدا باشد y به i تبدیل می شود ولی اگر حرف ماقبل آخرصدادار باشد y تغیر نمی کند

study - studied

play   - played

در زبان انگلیسی (vowel) یعنی حروف صدا دار (a,e,i ,o,u) وبقیه حروف (consonant) یعنی حروف بی صدا که بقیه حروف انگلیسی را در بر می گیرد

افعال بی قاعده irregular verbs  فرم گذشته و اسم مفعول این افعال تابع قاعده و قانونی نیست وباید آنها را ازبر کرد

eat  -  ate  -eaten

be ( am /is / are)    -   was ,were  - been

do - did - done

go - went - gone

 

برای سوالی کردن زمان گذشته ساده از کلمه did در ابتدای جمله استفاده می کنیم و فعل را بصورت ساده استفاده می کنیم

(بقیه جمله + فعل بصورت ساده + فاعل + did )

برای مثال

mehdi worked here yesterday

 مهدی دیروز اینجا کار می کرد

did mehdi work here yesterday?

آیا مهدی دیروز اینجا کار می کرد؟

منفی کردن زمان گذشته ساده

بقیه جمله + فعل اصلی + didn't + فاعل

mehdi came here yesterday

مهدی دیروز اینجا آمد

mehdi didn't come here yesterday

مهدی دیروز اینجا نیامد

در هنگام پاسخ کوتاه دادن به سوال از این طریق استفاده می کنیم

did you like tehran?

آیا تهران را دوست داشتید؟

yes, I did

بله

no , I didn't

نخیر

did you  eve visit tabriz?

آیا تبریز را دیدید؟

yes , I did

بله

no , I didn't

نخیر

conversation

did you have a good weekend?

آیا شما آخر هفته خوبی داشتید؟

yes , I did . but I feel alittle tired today

بله. اما امروز یکم احساس خستگی می کنم

really? why?

واقعاً؟ چرا؟

well , on friday I went out in the morning

خوب من در روز صبح جمعه بیرون رفتم

I worked very hard

من به سختی کار کردم

then I cleaned house and shopped.

سپس خانه رو تمیز کردم و خرید کردم

what did you do on sunday?

چیکار انجام دادید روز یک شنبه

I got up very early in the morning

من صبح زود از خواب بیدار شدم

after that I exercised from seven to eight

پس از آن از ساعت هفت تا هشت تمرین کردم

did you watch T.V

آیا تلوزیون تماشا کردی؟

NO, I didn't I only studied for test

نه من فقط برای امتحان مطالعه کردم

I exercised on saturday

من مطالعه کردم روز شنبه

I didn't watch T.V

من تلوزیون تماشا نکردم

I didn't go out

من بیرون نرفتم

I didn't visit my friends

دوستانم را ملاقات نکردم

I didn't work

من کار نکردم

mehdi and I went out for picnic on monday

مهدی ومن روز چهار شنبه به پیک نیک رفتیم

where did you go?

شما کجا رفتید؟

we went north of iran

ما به شمال ایران رفتیم

did you have fun?

آیا به شما خوش گذشت؟

yes, we did. we had great time

بله ما لحظات خوشی داشتیم

did you like it?

آیا آن را دوست داشتید

yes, we liked it alot

بله ما آن را خیلی دوست داشتیم

did you do anything else?

آیا کار دیگری را انجام دادید؟

no, we didn't anything else

نه ما کار دیگری را انجام ندادیم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:56 | نویسنده : sahar teacher |