گرامر درس دوازده

گرامر درس دوازده interchange

Unit 12  What's the matter?

have + noun ; feel + adjective

تعریف  اسم   (noun) : کلمه ای است که برای نامیدن اشخاص یا اشیاء و غیره بکار می رود

have +اسم

برای مثال

I have a book

من یک کتاب دارم

I have a headache

من سر درد دارم

I have the flu

من انفلوانزا دارم

تعریف صفت

یعنی ویژگی که به چیزی نسبت داده می شود

feel + صفت

برای مثال

I feel better

من احساس خوبی دارم

I feel sick

 

من احساس مریضی می کنم 

adjective

 

+

fine (well)

خوب

happy

شادی

good (better)

خوب

great

خوب

terrific

فوق العاده

 

-

sick

مریض

sad

ناراحت

bad

بد

awful

بد

terible

بد جوری

conversation

 how do you feel today?

حالت امروز چطوریه؟

I feel fine

احساس خوبی دارم

what about you?

شما چطور؟

I miss iran

من ایران را ترک کردم

I feel  a little homesick

من یکم احساس دلتنگی می کنم

I think I can help you

فکر می کنم می توانم به شما کمک کنم

lets have lunch at that new iranian restaurant

با هم نهار را در رستوران جدید ایرانی بخوریم

that's great idea

فکر خوبی هست

I feel better already

من احساس خوبی پیدا کردم

what' wrong?

مشکل چیه؟

do you have a cold?

آیا شما سرما خورده اید؟

no, I do'nt

نخیر

yes , I have an earache

بله گوشم درد می کند

that's too bad

آن بد هست

I'm sorry to hear that

از شنیدن آن ناراحت شدم

I hope you feel better soon

امیدوارم زود خوب بشوید

I'm exhausted

من خیلی خستم

why are you so tired?

شما چرا خسته هستید؟

I just can't sleep at night

من فقط نی توانم شب بخوابم

I am going to give you some pills

من تعدادی قرص خواهم داد به شما

take one pill every night after dinner

هر شب یک قرص بعد از شام بخورید

don't drink coffee, tea

چای و قهوه نخورید

don't work too hard

 کار سخت زیاد انجام ندهید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:54 | نویسنده : sahar teacher |