گرامر درس ده

گرامر درس ده interchange

 

Unit 10  I can't ice-skate very well

 

  • در ورزشهایی که در آنها از توپ استفاده می شود  از play
  • در ورزشهایی که آخرشing استفاده می شود ازgo استفاده می کنیم
  • و در ورزشهایی مانند کاراته و یا وشو و............ از do استفاده می کنیم

simple present wh- questions

هنگام استفاده از کلمه های پرسشیwhat , where و.......... جواب باید کامل داده شود

در بعضی جا ها do هم فعل کمکی است هم فعل اصلی

( بقیه جمله+ فعل اصلی+ فاعل + فعل کمکی + کلمه پرسشی

what sports do you play?

تو چه ورزشهایی انجام می دهی

I play football and I go swimming

من فوتبال بازی می کنم و شنا می روم

what به معنی چه یا چه چیزی

where به معنی کجا

who به معنی چه کسی

whom به معنای چه کسی را

whose به معنی مال چه کسی

when به معنای کی  یا چه موقع

why به معنی چرا

نکته: در زبان انگلیسی محاوره ای و غیر رسمی بخصوص در بین آمریکایی ها کلمه who گاهی به جای whom نیز به کار می رود ولی در نوشته های رسمی باید هر کدام در جایگاه خود بکار برده شود

 can for ability

can - بمعنای قادر بودن است یعنی فاعل توانایی انجام کار را دارد

گاهی نیز به معنای آن است که فاعل اجازه ای انجام کاری را دارد

نکته هنگام سوالی کردن وجواب دادن و منفی کردن فعل اصلی نیز بصورت ساده در سوم شخص بکار می رود 

ودر شکل منفی بصورت can't

can not=can't

I can't write poetry

من نمی توانم شعر بنویسم

ودر هنگام سوالی کردن به اول جمله می آید و جمله سوالی می شود

I can write poetry جمله خبری

من می توانم شعر بنویسم

 جمله پرسشی can I write poetry?  

آیا من می توانم شعر بنویسم

 


conversation

مکالمه

what do you do in your free time?

تو چیکار می کنی در وقت بیکاری؟

I love sports

من عاشق ورش هستم

what sports do like?

چه ورزشهایی را دوست داری؟

basketball, skating, football

بسکتبال و اسکیت و فوتبال

what sport do you play?

چه ورزشی را انجام می دهی؟

I play football

من فوتبال بازی می کنم

who do you play football with?

با چه کسانی فوتبال بازی می کنید؟

with some friends from the park

با تعدادی از دوستانم در پارک

when does your team practic?

کی تیم شما تمرین می کند؟

we practice on friday

ما تمرین می کنیم روز جمعه

what time do you practice on friday?

چه ساعتی روز جمعه شما تمرین می کنید

we start at nine o'clock in the morning

ما در ساعت نه صبح شروع می کنیم

what sport does you brother play?

چه ورزشی را برادر شما انجام می دهد؟

he plays basketball

او بسکتبال بازی می کند

he goes swimming too

او همچنین به شنا می رود

what do your parents think of sports?

نظر خانواده شما در مورد ورزش چه هست؟

they think it's good for us

آنها فکر می کنند که خوب هست برای ما

can for ability

 there is talent show on the sunday

وجود دارد یک  استعداد یابی در یک شنبه

what can I do?

من چه چیز می توانم انجام دهم؟

you can sing very well

شما می توانید بخوبی آواز بخواید

oh! thanks

اوه متشکرم

but you can too

همچنین شما هم می توانید

no, I can't sing at all

نه من نمی توانم به هیچ وجه

but I can play the piano

ولی می توانم پیانو بزنم

mehdi can fix cars

مهدی می تواند اتومبیل ها را تعمیر کند

can mehdi fix cars?

آیا مهدی می تواند اتومبیل ها را تعمیر کند

yes, he can fix cars

بله او می تواند اتومبیل ها را تعمیر کند

she can swim very well.

او می تواند خیلی خوب شنا کند

she can't cook very well.

او نمی تواند خوب غذا بپزد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:52 | نویسنده : sahar teacher |