گرامر درس نه

 

گرامر درس نه interchange

Unit 9  Broccoli is good for you

some and any

 

نکته: کلمه some برای تعداد نامشخصی از اسمهای قابل شمارش مانند کتاب و مداد و ..... و برای مقادیر نا مشخصی اسم غیر قابل شمارش بکار می رود

درجملات منفی به جای some از کلمه any استفاده می شود

some وany هر دو در جمله پرسشی به کار می روند

some  به معنای تعدادی و any به معنای هیچ می باشد

for example:

I have some books.

من تعدادی کتاب دارم

I have some money.

من مقداری پول دارم

 تذكر1 : در جمـــلات منفي مي توانيم تركيب not any را حذف كرده و بجاي آنــــها كلمـه ي no را قـرار دهيم . no نيز همــانند some و any هم قبل از اسمهاي قابــــل شمارش جمـع و هم قبــــل از اسمهاي غير قابل شمارش بكار مي رود

تذكر2 : no در جملات مثبت بكار مي رود ولي به جمله مفهوم منفي مي بخشد .

for example:

There are not any pens on the table.

وجود ندارند خودکارهای روی میز

There are no pens on the table.

 وجود ندارند خودکارهای روی میز

I did not drink any milk.

من شیری ننوشیدم

I drank no milk.

من شیری ننوشیدم

پرسش

do you need some pencils?

آیا شما تعدادی مداد نیاز دارید

do you need any pencils?

آیا شما تعدادی مداد نیاز دارید

جمله مثبت

I need some pencils

من تعدادی مداد نیاز دارم

جمله منفی

I don't need any pencils

من به مدادها نیازی ندارم

 


adverbs of frequency

قیدهای تکرار

always  همیشه

usually  معمولاً

often    اغلب

sometimes  بعضی وقتها

seldom   بندرت

nevre     هرگز

 

قیدهای تکرار یک کلمه ای در جملات پرسشی نیز قبل از فعل اصلی می آیند. در مورد جملاتی که در آنها مشتقات be آمده است نیز هنگام سوالی کردن تنها کافی است فعل را به اول جمله بیاوریم وبقیه جمله را همانطور که هست ذکر کنیم

کلمه ever به معنای هیچوقت فقط در جملات پرسشی می آید ودر جملات خبری مثبت نمی آید محل آن هم مثل قیود تکراریک کلمه بعد از فعل کمکی و قبل از فعل اصلی است

ever یک قید عمومی است

مثال:

سوالی کردن با فعل  to be یعنی (am /is are)

mehdi is always tired  جمله خبری

مهدی همیشه خسته است

      جمله پرسشی is mehdi always tired?

آیا همیشه مهدی خسته است

در جملاتی که فعل کمکی وجود نداشته باشد از فعل کمکی do یا does استفاده می کنیم 

مثال:

mehdi always studies in the morning  جمله خبری

مهدی هر صبح مطالعه می کند

does mehdi always study in the morning?

آیا مهدی هر روز صبح مطالعه می کند

توضح: همیشه بعد از استفاده از فعل کمکیdoes  فعل اصلی بصورت شکل ساده بکار می رود

 

 


conversation

مکالمه

what do you need?

تو چه نیاز داریی؟

I need some bread and some fish

من مقداری نان و ماهی نیاز دارم

do we need any meat?

آیا ما مقداری گوشت نیاز داریم؟

we need some meat

ما مقداری نیاز داریم

we don't need any meat

ما نیازی به گوشت نداریم

do we need any soda?

آیا ما نیاز به سودا داریم؟

yes, lets get some soda

بله برویم با هم مقداری سودا بخریم

no, we don't need any

نه ما نیازی نداریم

we need some potatoes

ما مقداری گوجه نیاز داریم

do we need any potatoes?

آیا مقداری گوجه نیاز داریم؟

mehdi needs some new shirts

مهدی تعدادی پیراهن جدید نیاز دارد

does mehdi need some new shirts?

آیا مهدی تعدادی پراهن جدید نیاز دارد؟

mehdi doesn't need any new shirt

مهدی نیازی به پراهن جدید ندارد

mehdi and ali need some apples

مهدی وعلی تعدادی سیب نیاز دارند

they don't need any apples

آنها نیازی به سیب ندارند

do you have any stamps?

آیا تو تعدادی تمبر دارید؟

yes, I do

بله

yes, I have some

بله من تعدادی دارم

no , I don't

نه

no, I don't have any

نه من ندارم

mehdi has some flowers

مهدی تعدادی گل دارد

does mehdi have some flowers?

آیا مهدی تعدادی گل دارد؟

do you ever have cheese for breakfast?

آیا همیشه برای صبحانه پنیر می خورید؟

yes, I always do

بله همیشه

sometimes I do

بله معمولاً

I always do

بله معمولاً

no I never do

نه هرگز

do you ever eat breakfast?

آیا شما همیشه صبحانه می خورید؟

I always eat brakfast

من همیشه صبحانه می خورم

I usually eat breakfast

من معمولاً صبحانه می خورم

I sometimes eat break fast

من معمولاً صبحانه می خورم

I seldom eat breakfast

من بندرت صبحانه می خورم

I never eat brakfast

من هرگز صبحانه نمی خورم

does she ever eat fish for breakfast?

yes, she usually does

بله معمولاً

sometimes she does

بعضی وقتها

she sometime does

بله بعضی وقتها

she always eats fish for breakfast

 او همیشه برای صبحانه ماهی می خورد

she usually eats fish for breakfast

او معمولاً برای صبحانه ماهی می خورد

she sometimes eats fish for breakfast

او بعضی وقتها برای صبحانه ماهی می خورد

she seldom eats fish for breakfast

او بندرت برای صبحانه ماهی می خورد

she never eats fish for breakfast

او هرگز برای صبحانه ماهی نمی خورد 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:51 | نویسنده : sahar teacher |