گرامر درس هشت

گرامر درس هشت interchange

Unit 8  What do you do?

simple present wh- questions with do

هنگام استفاده از کلمه های پرسشیwhat , where و.......... جواب باید کامل داده شود

در بعضی جا ها do هم فعل کمکی است هم فعل اصلی

( بقیه جمله+ فعل اصلی+ فاعل + فعل کمکی + کلمه پرسشی

مثال:

what do you do?

شما چیکار می کنید؟

توضیح در بالا what کلمه پرسشیdo فعل کمکی you ضمیر فاعلی do فعل اصلی می باشد

کلمات پرسشی

what به معنی چه یا چه چیزی

where به معنی کجا

who به معنی چه کسی

whom به معنای چه کسی را

whose به معنی مال چه کسی

when به معنای کی  یا چه موقع

why به معنی چرا

نکته: در زبان انگلیسی محاوره ای و غیر رسمی بخصوص در بین آمریکایی ها کلمه who گاهی به جای whom نیز به کار می رود ولی در نوشته های رسمی باید هر کدام در جایگاه خود بکار برده شود

 


adjectives before nouns

 be+ adgective

a police officer's job is streesful

کار پلیس استرس زا هست

adjective + noun

a police has streesful job

پلیس کار استرس زایی دارد

adjective یعنی صفت و noun اسم می باشدوbe هم فعل کمکی(am/ is/ are)

که استفاده صفت را بعد ازفعل کمکی و بعد از اسم را به ما نشان می دهد

conversation

where do you work?

شما کجا کار می کنید

I work in the company

من در شرکت کار می کنم

what do you do?

چکار می کنید؟

I'm engineer

من مهندس هستم

do you have a job?

آیا شما کار دارید

yes, I do

بله

where do you work?

شما کجا کار می کنید؟

I work in a hotel

من در هتل کار می کنم

what do you do?

چکار می کنید

I'm cashier

من صندوق دار هستم

does your brother have  a job?

آیا برادر شما کار دارد؟

yes, he does

بله

where does he work?

او کجا کار می کند؟

He works in the office

او کار می کند در اداره

what does he do there?

او چکار می کند در آنجا؟

He is a manager

او مدیر است

what time do you start work?

چه زمانی کار شما شروع می شود؟

I start work at six in the morning

من شروع میکنم در ساعت شش صبح

when do you finish work?

کی کار تو تمام می شود؟

I finish work at two P.M

کارم در ساعت دو بعد از ظهر تمام می شود

do you have take a break in the afternoon?

آیا شما وقت استراحتی در بعد از ظهر دارید؟

yes, I do

بله

I take lunch break at one P.M

من وقت استراحتی برای نهار دارم در ساعت یک بعد از ظهر

do you like your job?

آیا شما کارتان را دوست دارید

yes , I do

بله

I like it a lot 

من آن را خیلی دوست دارم

what's your brother name?

نام برادر شما چیست؟

his name is MAJID

نام او مجید است

what does Majid do?

مجید چیکار می کند؟

he is a judge

مجید قاضی هست

how does he like it?

چطور دوست دارد کارش را؟

he loves it

او عاشق اون هست

where does he live?

او کجا زندگی می کند

he lives in  the tabriz

او در تبریز زندگی می کند

does MAJID live alone?

آیا مجید تنها زندگی می کند؟

yes, he does

بله

he lives alone

او تنها زندگی می کند

what time does he start work?

ساعت چند کار او شروع می شود

he starts work at seven o' clock in the morning

او کارش در ساعت هفت صبح شروع می شود

when does he finish work?

کی کار او تمام می شود؟

he finishes work at 3 P.M

او تمام می کند در ساعت سه بعد از ظهر

does he watch T.V?

آیا او تلوزیون تماشا می کند

no, he doesn't

نه

do you study english?

آیا شما انگلیسی می خونید؟

yes , I do

بله

I study english every day

من هر روز انگلیسی مطالعه می کنم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 14:49 | نویسنده : sahar teacher |