گرامر درس شش

گرامر درس شش interchange

Unit 6  My sister works downtown.

 

در زمان حال ساده بعد از فاعل یا ضمایر فاعلی فعل را بصورت ساده می آوریم

 

mehdi plays football

مهدی فوتبال بازی می کند

he plays football.

اوفوتبال بازی می کند

و برای سوالی کردن  ازdo یا does استفاده می کنیم

مثال :

does mehdi play football?

آیا مهدی فوتبال بازی می کند؟

does he play football?

آیا او فوتبال بازی می کند؟

توضیح در سوم شخص مفرد یا غایب ازdoes و در بقیه از do استفاده می کنیم 

ضمناً در سوم شخص مفرد از s یا es در آخر فعل استفاده می کنیم ولی هنگامی که جمله را سوالی می کنیم از does استفاده می کنیم s یا es از فعل حذف می شود

 

for example:

I work near here

من نزدیک اینجا کار می کنم

you work near here

شما نزدیک اینجا کار می کنید

she works near hear

او(مونث )در نزدیک اینجا کار می کند

he works near here

او (مذکر )در اینجا کار می کند

we work near here

ما نزدیک اینجا کار می کنیم

they work near hear

آنها نزدیک اینجا کار می کنند

سوالی کردن

do they work near here?

آیا آنها اینجا کار می کنند؟

does he work near here?

آیا او مذکر اینجا کار مکند؟

does mehdi work near here?

آیا مهدی نزدیک اینجا کار می کند؟

منفی کردن

در منفی کردن ازdon't یا ازdoesn't استفاده می کنیم

do not=don't

does not= doesn't

 

for example:

they don't work near here

آنها نزدیک اینجا کار نمی کنند

he doesn't work near here

او نزدیک اینجا کار نمی کند

mehdi doesn't work near here

مهدی نزدیک اینجا کار نمی کند

 

جمله درست کردن با افعال بی قاعده

I have

من دارم

you have

او دارد

she/ he/ it/ has

او یا آن دارد

we have

ما داریم

they have

آنها دارند

I have a book

من کتاب دارم

you have a book

شما کتاب دارید

she has  a book

او مونث کتاب دارد

we have  books

ما کتاب داریم

they have books

آنها کتاب دارند

I go to school

من می روم مدسه

you go to school

شما مدرسه می روید

he goes to school

او مذکر می رود مدرسه

mina goes to school

مینا می رود به مدرسه

my brother goes to school

برادر من می رود مدرسه

they go to school

آنها به مدرسه می روند

I do homework every day

من تکالیفم را هر روز انجام می دهم

you do your homework every day

شما تکالیفتان را هر روز انجام می دهید

she does home work every day

او مونث هرروز تکالیف انجام می دهد

they do their homework every day

آنها هر روز تکالیفشان را انجام می دهند

my sisters do  their homework every day

خواهرهای من هر روز تکالیفشان را انجام می دهند

 


برای گفتن زمان

time expressions

early         زود

late           دیر

every  day       هر روز

on saturday       درشنبه

on sunday        در یک شنبه

on monday     در دوشنبه

on tuesday     در سه شنبه

on wednesday   در چهار شنبه

on thursday      در پنج شنبه

on friday    در جمعه

on weekdays  در روزهای هفته

on weekends در روز های آخر هفته

 در زبان انگلیسی شنبه ویک شنبه weekends

و از دوشنبه تا جمعه weekdays

در بالا on به معنی در است

 in the morning در صبح

in the afternoon در بعد از ظهر

in the evening در عصر 

در بالا in به معنی در است

at nine o'clock  در ساعت نه

at noon  درساعت دوازده ظهر

at night  در شب

at midnight   در ساعت دوازده شب

در بالا at به معنی در است


conversation

مکالمه

do you get up early on weekends?

آیا شما روزهای آخر هفته زود از خواب بیدار می شوید؟

No I get up late

نه من دیر بیدار می شوم

what time do you get up?

ساعت چند بیدار می شوید؟

at noon

دردوازده ظهر

does she get up late?

آیا او( مونث) دیر بیدار می شود؟

what time does she get up?

او ساعت چند بیدار می شود؟

he gets up at six A.m

او در ساعت شش صبح بیدار می شود

what time does she have breakfast?

او در ساعت چند صبحانه می خورد؟

at seven o'clock

در ساعت هفت

How do you go to school?

شما چطور به مدرسه می روید؟

I take the taxi to school

من با تاکسی به مدرسه می روم

How does she go to work?

او چطور به مدرسه می رود

she walks to school

او پیاده به مدرسه می رود

what time do you go home?

شما ساعت چند به خانه می روید؟

I go home at one P.M

من ساعت یک بعد از ظهر به خانه می روم

when do you have english class?

کی شما کلاس زبان دارید؟

I have class on wedesday

من چهار شنبه کلاس زبان دارم

do you see your friends in the evening?

آیا شما عصر دوستان خودتان را می بینید؟

yes' I see them in the evening

بله من عصر آنها را می بینم

do you call your brothers?

آیا شما با برادران  خودتون تماس می گیرید؟

yes' I usually call them

بله من معمولاً با آنها تماس می گیرم

does your brother have computer at home?

آیا برادر شما در خانه کامپیوتر دارد؟

yes' he has computer at home

بله او در خانه کامپیوتر دارد

does he go on the internet at home?

آیا او در خانه می تواند برود به اینترنت؟

yes' he goes on the internet at home

بله او می رود به اینتر نت در خانه

what time does he go to bed?

چه زمانی او می رود که بخوابد؟

he goes to bed at two A.M

او ساعت دو بامداد می رود که بخوابد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 11:52 | نویسنده : sahar teacher |